טיסת בוקר #28

  • רצף מוזיקלי שהתחיל עם מרטין קורטני, סולן להקת Real Estate (שיופיעו כאן ב- 25 במאי). את אלבום הסולו שלו, Many Moons (שיצא לקראת סוף השנה שעברה) הפיק ג’רוויב טווינייר מ- Woods שגם ניגן על הבס במרבית השירים. משם המשכנו אל האלבום החדש של Woods ואחריו אל X-Woods, קווין מורבי שהוציא בשבוע שעבר את אחד מהאלבומים היפים של השנה (כתבתי עליו בהרחבה כאן). מכאן, המעבר לדילן הוא די טבעי והשיר Water שחותם את החדש של מורבי לקח אותי אל Bring me Little Water, שיר פולק עממי שגרסה שלו מופיעה בחלק העשירי של סדרת הבוטלגים של דילן, Another Self Portrait 1969-1971 והוקלטה במקור בשנת 1970 בסשנים של New Morning.

  • ההגדרה “זמר קאנטרי” מתחילה להיות קצת לוחצת על סטרג’יל סימפסון. באלבומו החדש, A Sailor’s Guide to Earth, הוא חוקר כיוונים שונים ונותן לשפע של השפעות לחלחל פנימה – מהסינגל הראשון, Brace For Impact עם הגוון הפינק פלוידי, דרך המחווה שלו ל- In Bloom של נירוונה ולהשפעות של פאנק. בתכנית השמעתי את Keep It Between the Lines שבו הוא מלווה בכלי הנשיפה של ה- Dap Kings, להקת הליווי של שרון ג’ונס. אין לינק ביוטיוב, אז בינתיים קבלו את סימפסון מתארח אצל סטיבן קולבר בשיר שהם כתבו במיוחד לג’וקבוקס של Waffle House.

  • לסיום מחורזת פסח קצרה עם מייביס סטייפלס ועם ג’רי גרסיה בנד בביצוע יפה לשיר הגוספל I’ll Be with Thee מתוך הופעה ב- 1978 (חלק מסדרת ההופעות Pure Jerry). חתמנו את התכנית עם אלבום המחווה של ברוס ספרינסטין לפיט סיגר, We Shall Overcome: The Seeger Sessions, שבלי לשים לב יחגוג עשור בשבוע הבא. לטעמי, מדובר באחד מהאלבומים הטובים של ספרינגסטין – הפרשנות שלו לשיריו של סיגר (ליתר דיוק, מרביתם שירים עממים שגם סיגר ביצע) מלאת חיים ושמחה עם ביצועים משוחררים ואנרגטיים. וכמיטב המסורת של פסח ניגנתי את הספיריטואל, O Mary Don’t You Weep. מומלץ לבדוק גם את אלבום ההופעה הכפול שלו, Live in Dublin מסיבוב ההופעות של האלבום.

חג שמח!

Tracklist:
1 . Moses – Califone
2 . Winter – Safe Cube
3 . Give Me Love – Lauren Auerbach And Bert Jansch
4 . Scarborough Fair – Pentangle
5 . I Saw Her Crying – Angel Oak
6 . Awake – Martin Courtney
7 . Morning Light – Woods
8 . Water – Kevin Morby
9 . Bring Me A Little Water – Bob Dylan
10 . I’m That Way – Bobby Charles
11 . The Sweet Life – Reuben Wilson
12 . Crimson And Clover – Prince
13 . May I – Kevin Ayers
14 . The Pearl / Tia Juana – Ry Cooder
15 . Nantucket Island – Willie Wright
16 . Cannock Chase – Labi Siffre
17 . Take It Easy – White Denim
18 . Crazy For Your Love – Charles Bradley
19 . Heaven Is Mine – Naomi Shelton & The Gospel Queens
20 . Ooh La La – JJ Cale
21 . Too Many Bridges To Cross Over – Merle Haggard
22 . Keep It Between The Lines – Sturgill Simpson
23 . Creep Along Moses – Mavis Staples
24 . Moses Don’t Get Lost – John Davis
25 . I’ll Be With Thee – Jerry Garcia Band
26 . Mary Don’t You Weep – Bruce Springsteen

Photo by: John Fowler @Flickr

תגיות או לא להיות
, , , , ,
0 replies on “טיסת בוקר #28”