מצב טיסה #29

להאזנה לתכנית:

השעה הראשונה של התכנית הוקדשה לזכרו של אוסלי סטנלי, שעליו כתבתי פוסט מיוחד בתחילת השבוע. האזנו בעיקר להופעות שהקליט אוסלי – ביניהם הגרייטפול דד, ג’ניס ג’ופלין וה- Allman Brothers Band. הנה כמה מהחומרים החדשים שנוגנו בשעה השנייה:

  • גרוב די מטורף של הקלידן המצרי, Magdi al-Husseini, מתוך ג’אם ספונטני שהוקלט ב- 1972 בקהיר. ראה אור לאחרונה בלייבל הצרפתי, Pepite.

  • סינגל ראשון מתוך “חרב”, אלבומו השלישי של הגיטריסט והיוצר יאיר יונה שיראה אור ביוני (ואם תפשפשו פה בארכיון תמצאו כמה תכניות מעניינות שבהן הוא התארח). “חרב” הוא אלבום אינסטרומנטלי שנכתב כפסקול למלחמת יום הכיפורים ועוסק בשאלה: “האם ניתן יהיה למנוע את המחדל הבא?”. זו אינה הפעם הראשונה שיאיר חוקר את המלחמה, ב- 2014 הרכבו לשעבר Farthest South (ביחד עם יאיר עציוני וברי ברקו) ליווה את הסופר רון דהן שהקריא את ספרו “נעורים”, העוסק בחוויותיו במילואים במלחמת לבנון השנייה, לצד חווית של התנסויות פסיכדליות במזרח הרחוק ובאירופה. הפעם הוא חזר אחורה לחקור את המלחמה שהתקיימה שמונה שנים לפני שנולד. על האלבום החדש כתב יאיר: “ה’סצנות’ המתועדות באלבום כוללות את השיעמום המפוהק על קו ברלב של לפני המלחמה, את היציאה לקרב, את השהיה במחשכי מוצב החרמון, את היקיצות המסוייטות במשך 43 שנה אחרי, את האשה שמחכה, את משלחת בשורת האיוב ועוד”.

  • ההרכב החדש, Heron Oblivion הוציא לאחרונה את אחד מהאלבומים המיוחדים והמאתגרים של השנה בינתיים. מדובר בשיתוף פעולה בין מג ביירד מהרכב הפולק הפסיכדלי האהוב Espers, הגיטריסט צ’רלי סאופל מ- Assemble Head in Sunburst Sound לצידם של אית’ן מילר הסולן של Comets On Fire ו- Howlin’ Rain, ונואל וון הרמונסון, המתופף לשעבר של Comets On Fire. האלבום החדש נולד מתוך כמה חודשים של אלתור וחקירה שבהם חלק מחברי ההרכב אף החליפו תפקידים כדי לצאת מאזורי הנוחות – ביירד התיישבה על התופים, הרמונסון לקח את הגיטרה ומילר עבר לבס. יש פה שילוב מיוחד בין השירה החלומית והמכשפת של מג ביירד והסאונד הפולקי של ימי אספרס לבין פסיכדליה כבדה. עליות, ירידות, התפוצצויות, רוך ואי נחת שזורים ביחד. בתכנית השמעתי את Beneath Field שפותח את האלבום, קבלו אותו בגרסת ההופעה. (לאלבום המלא).

  • נגנית הנבל האמריקאית, מרי לאטימור, הוציאה את אלבום הבכורה המלא שלה, At The Dam, בתחילת החודש. האלבום הוקלט בלוקיישינים שונים ברוד טריפ בארצות הברית. זה אלבום אינסטרומנטלי אמביינטי שבו לנבל מתווספים אפקטים שמעניקים לו תחושה נוזלית ומדיטטיבית.

  • את התכנית חתמנו עם שני שירים של פרד ניל, שנולד היום (16.3) לפני 80 שנה והלך לעולמו ב- 2001. Dolphins של ניל הוא אחד מהשירים היפים ביותר ששמעתי. אנקדוטה מעניינת שקראתי עליו בביוגרפיה על טים באקלי: בשיר המקורי פרד ניל שר: This old world may never change אך טים באקלי הוציא את קמצוץ התקווה מהמשפט הזה בגרסה שלו ושר: This old world will never change.

טרקליסט:
שעה ראשונה לזכרו של אוסלי סטנלי:
1 . Promised Land – Grateful Dead – Rare Cuts and Oddities 1966
2 . Statesboro Blues – Allman Brothers Band – Fillmore East, February 1970
3 . Rock Me Baby – Blue Cheer
4 . Sick And Tired – Grateful Dead – Rare Cuts and Oddities 1966
5 . Purple Haze – Jimi Hendrix – Live @ Monterey
6 . Hard To Handle – Grateful Dead – Bear’s Choice
7 . Catch Me Daddy – Joplin Janis & Big Brother And The Holding Company – Live at the Carousel Ballroom 1968
8 . China Cat> Rider – Grateful Dead – Dick’s Picks Volume 36

שעה שנייה:
10 . Ventania – Bixiga 70
11 . Sensitiva – Abayomy Afrobeat Orquestra
12 . Music De Carnival – Magdy El Hossainy
13 . Starlet Road Filling Station Romance – The Polyversal Souls
14 . I Will Remember – בנימין אסתרליס
15 . סיר בשר – יאיר יונה
16 . Beneath Fields – Heron Oblivion
17 . Fear Of Emptiness – Tindersticks
18 . I See The Sun, Harold – Sleep Party People
19 . Jimmy V – Mary Lattimore
20 . Dolphins – Fred Neil
21 . Faretheewell – Fred Neil

1909754_10156573709890361_7374984476772245327_n

תגיות או לא להיות
, , ,
0 replies on “מצב טיסה #29”