מצב טיסה #31

  • הטריו האמריקאי,Khruangbin, מתוך 7 אינץ’ שיצא ליום התקליט גם גרסה מורחבת של השיר People Everywhere (Still Alive). לקריאה נוספת.

  • אידריס אקמור והפירמידות פעלו לתקופה קצרה בשנות ה- 70 עם כמה אלבומים של ג’אז חופשי ומופעים תיאטרליים עם שילוב של מחול. ב- 2012 הם חזרו למשחק, חתמו בלייבל הגרמני, Disko B והוציאו אלבום חדש ביחד עם הוצאות מחודשות של שלושת האלבומים המוקדמים שלהם. ב- 27 במאי יראה אור אלבומם החדש, We Be All Africans שהוקלט בברלין וילווה בסיבוב הופעות. בינתיים, קבלו את הסינגל הראשון מתוכו, Rhapsody In Berlin. אפרו-ביט חריף!

  • לזכרו של זמר הסול, בילי פול, שהלך השבוע לעולמו בגיל 81. מספיק שחור?

  • עדיין מעכל את האלבום החדש של ההרכב האוסטרלי ממלבורן, King Gizzard & the Lizard Wizard. הם עובדים בקצב של שני אלבומים לשנה ונשמע ש- Nonagon Infinity הוא אחד מהאלבומים המאתגרים והכבדים שלהם. זו לא הפסיכדליה העדינה ונגיעות הג’אז-הפרוג שהיו בשניים הקדומים, הסאונד הפעם נשען על הגארג’ של שנות השישים וזו חוויה אינטנסיבית! כאן אפשר להאזין לאלבום המלא.
  • את זמר הקאנטרי סטרג’ייל סימפסון השמעתי גם בתכנית הקודמת של טיסת בוקר. Brace For Impact הוא הסינגל הראשון מתוך אלבומו החדש, A Sailor’s Guide To Earth וקשה שלא לשמוע כאן את השפעות של פינק פלויד ושל רוק דרומי כבד יותר. מומלץ מאוד להאזין לאלבום לכולו.

את הפרויקט Mop Mop, של המוזיקאי והדי.ג’י האיטלקי אנדרה בניני, גיליתי לפני כשנתיים עם האלבום Isle of Magic שבו הוא שיתף פעולה עם החצוצרן פרד ווסלי ועם המשורר הבריטי, אנתוני ג’וזף. המוזיקה של מופ מופ משלבת בין ג’אז, פאנק, דאב ומוזיקה לטינית. בסופ”ש הבא יראה אור אלבומם החדש Lunar Love. בינתיים, תבדקו את הקודמים בעמוד הבנדקמפ שלהם.

  • לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן – הקולקטיב הישראלי, We Are Ghosts יוצרים מוזיקה מאולתרת בלייב כשבכל פרויקט הם בוחרים Setting שונה – לפעמים מול קהל ולפעמים לבד. הם הקליטו אלבומים במערה, בתערוכה, במרתף וגם אלבום אחד באולפן קול הקמפוס שהודפס במסגרת הסדרה חרקה (והיה לי את הכבוד לארח אותם ביחד עם אסף קפלן ב”שעת השין” התכנית המשותפת שהייתה לנו בקול הקמפוס). בשנה שעברה ראה אור האלבום, Andarta, שהוקלט באנדרטת חטיבת הנגב בדרום ובקרוב יצא Holy Market Nocturnes, שהוקלט במרץ בשוק מחנה יהודה מול קהל, בטייק אחד. מי שעומד מאחורי הפרויקט הזה הוא המוזיקאי בנימין אסתרליס, “מורפלקסיס” שאת אלבומו האחרון, Blue Bay, שמעתם כמה פעמים במצב טיסה. השמעת בכורה ל- Way Out of Your Mind:

Tracklist:
1 . Three Fates – Street Band Menahan
2 . People Everywhere – Khruangbin
3 . Tigris – Tigris
4 . Rhapsody In Berlin – Idris Ackamoor & The Pyramids
5 . Fat Mama – Herbie Hancock
6 . Am I Black Enough For You – Billy Paul
7 . Baby I Need You – The Funkees
8 . I Can’t See At All – Woods
9 . El Prudence – The Electric Peanut Butter Company
10 . Mr. Beat – King Gizzard & The Lizard Wizard
11 . Brace For Impact (live A Little) – Sturgill Simpson
12 . Dizzy Dizzy – Can
13 . Way Out Of Your Mind – We Are Ghosts
14 . Valentina – Public Service Broadcasting
15 . Bloom – The Dandelion Set
16 . Moanin’ – Boozoo Bajou
17 . Adhara – Mop Mop
18 . Singing Saw – Kevin Morby
19 . Good Moon – Michael Nau
20 . Peace Piece – Bill Evans
21 . When I Was A Young Girl – Nina Simone


ביום שישי הקרוב לא תשודר טיסת בוקר, לאורך היום נשדר לכם ב- 88 מרתון 1966 וב – 17:00 אקדיש שעה לסאונד הפסכידלי של 1966, השנה שבה יותר ויותר אמנים ניסו לתרגם את החוויה הפסיכדלית ואת ההתנסות ב- L.S.D לשפת הפופ.

תגיות או לא להיות
, , , ,
0 replies on “מצב טיסה #31”